Menedżer Produktu Kosmetycznego - nowa specjalność na kierunku Towaroznawstwo
25-02-2017
OPIS SPECJALNOŚCI
Specjalność Menedżer Produktu Kosmetycznego na studiach stacjonarnych na kierunku Towaroznawstwo w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej im. Stanisława Pigonia w Krośnie jest atrakcyjną ofertą na rynku usług edukacyjnych na podkarpaciu. Specjalność ma charakter typowo rynkowy; a więc koncentruje się na przygotowaniu menedżerów podmiotów rynkowych wyspecjalizowanych w segmencie produktów i usług kosmetycznych.
Na specjalności Menedżer Produktu Kosmetycznego można zdobyć i pogłębić wiedzę oraz umiejętności zarówno z zarządzania marką, oceny jakości surowców i produktów, zarządzania podmiotem rynkowym, czy marketingu produktów kosmetycznych.
Absolwenci specjalności MENEDŻER PRODUKTÓW KOSMETYCZNYCH będą posiadać niezbędną wiedzę z zakresu:
- towaroznawstwa nowoczesnych surowców i produktów kosmetycznych
- metod oceny jakości i bezpieczeństwa produktów kosmetycznych,
- norm prawnych obowiązujących przy produkcji i wprowadzeniu do obrotu produktów kosmetycznych,
- badania i kreowania potrzeb i zachowań konsumentów w sferze rynku produktów kosmetycznych,
- prowadzenia działań marketingowych wynikających z potrzeb sprzedażowych producentów;
- projektowania wyrobów kosmetycznych,
- doboru składu preparatów kosmetycznych w zależności od potrzeb konsumentów;
- organizowania i zarządzania procesami produkcji kosmetyków;
- zarządzania cenami i dystrybucją produktów kosmetycznych,
- strategii zarządzania marką na rynku kosmetyków,
- prowadzenia działań promocyjnych na rynku kosmetyków,
- kierowania jednostkami handlowymi i usługowymi z zakresu kosmetyki.
- wdrażania i utrzymania systemu zarządzania jakością w firmach specjalizujących się w produkcji kosmetyków;
- kontrolowania procesów produkcyjnych w przemyśle kosmetycznym;
Absolwenci specjalności MENEDŻER PRODUKTÓW KOSMETYCZNYCH będą pracownikami segmentu produktów i usług przemysłu kosmetycznego. Posiadanie wielopłaszczyznowego wykształcenia pozwoli im na podejmowanie inicjatyw zawodowych na różnych etapach budowania produktu kosmetycznego: produkcja, dystrybucja, usługi, działalność marketingowa.
Po zakończeniu studiów absolwent będzie mógł podjąć zatrudnienie w:
- przedsiębiorstwach z sektora produkcji i technologii kosmetyków;
- koncernach kosmetycznych zajmujących się produkcją i dystrybucją kosmetyków
- firmach branżowych na stanowiskach konsultantów i menadżerów
- przedsiębiorstwach handlowych (zarządzanie kategorią produktów
- kosmetycznych)
- przedsiębiorstwach usługowych na rynku kosmetyków
Realizowane zajęcia:
- Towaroznawstwo surowców i produktów kosmetycznych,
- Kształtowanie, zapewnienie i ocena jakości produktów kosmetycznych,
- Mikrobiologiczna ocena surowców i produktów kosmetycznych,
- Toksykologia i higiena produktów kosmetycznych,
- Analiza instrumentalna w ocenie jakości surowców i produktów kosmetycznych,
- Sensoryczna ocena produktów kosmetycznych,
- Komunikacja marketingowa na rynku produktów kosmetycznych,
- Zarządzanie produktem kosmetycznym,
- Certyfikacja, normalizacja i dobra praktyka produkcyjna,
- Nowe opakowania w kosmetologii,
- Znakowanie i wprowadzenie do obrotu produktów kosmetycznych,
- Konsument na rynku kosmetycznym,
- Zarządzanie marką,
- Systemy informatyczne w obrocie handlowym,
- Ekonomika i organizacja zakładów produkcyjnych, handlowych i usługowych
- Innowacje i projektowanie produktów kosmetycznych,