Zajęcia z młodzieżą miały charakter warsztatowy, a poprowadziła je mgr Magdalena Goleń, pedagog mający kwalifikacje z zakresu oligofrenopedagogiki. W spotkaniu uczestniczyli także studenci kierunku pedagogika. W części wprowadzającej przedstawiono etapy przez które przechodzi osoba niepełnosprawna doświadczając ograniczeń, a następnie w oparciu o techniki plastyczne i teatralne młodzi ludzie,uruchamiając zdolnosci empatyczne próbowali pokazać perspektywę osoby niepełnosprawnej. Szczegółowo zajęto się następującymi kwestiami:
1. Co ukryte jest pod nazwą niepełnosprawność.
2. Problemy w kontaktach z osobami niepełnosprawnymi.
3. Bariery życia codziennego osoby niepełnosprawnej.
4. Wczuj się w sytuację osoby niepełnosprawnej.
5. Negatywne reakcje na osoby niepełnosprawne - przyczyny i przejawy.
6. Funkcjonowanie osób niepełnosprawnych w społeczeństwie - jak połączyć dwa światy.
Wbrew pozorom nie było to zadanie łatwe. Także Naukowe Koło Twórczych Pedagogów włączyło się w organizację Dni Nauki, przygotowując szereg zadań zwiazanych z myśleniem dywergencyjnym. Poszukiwano zatem odpowiedzi na pytanie: jak być twórczym, kreatywnym, poszukiwaczem wiedzy i nowych rozwiazań. Studenci pedagogiki wpisali się zatem w dyskurs od kilku lat podejmowany przez prof. dr hab. Gruszczyk-Kolczyńską, piszącą o uczeniu się przez rozwiązywanie problemu i popełnianie błędów. Opiekunem koła jest mgr Małgorzata Wójcik. Gratulujemy studentom i ich opiekunom.