Gry podnoszą atrakcyjność zajęć, uczą planowania i konstruktywnego myślenia, a więc kształtują kompetencje i sprawności językowe. Powyższe przesłanie stało się inspiracją do praktycznych działań studentów IEWWP i II PSO z TP w ramach pracy zaliczeniowej z przedmiotu Elementy logopedii. Studenci pod opieką mgr Marty Kokoszy zaprojektowali w grupach planszowe gry logopedyczne i przekazali je dla uczniów MZSzOI jako pomoce do zajęć terapeutycznych. Przedsięwzięcie to ma już bogatą tradycję. Studenci w ramach współpracy między placówkami wykonywali dla dzieci kolorowanki z logopedii, tomiki wierszy i opowiadań, książeczki z krzyżówkami i rebusami. Projekty okazały się strzałem w przysłowiowa dziesiątkę, prezentują bardzo wysoki poziom metodyczny i merytoryczny. Tegoroczne zadanie wykorzystane zostanie w realizacji międzynarodowego projektu Erasmus „Graj ze mną i ucz mnie”. Kontynuacją dobrych działań będzie cykl wspólnych zajęć studentów i uczniów, rodziców i nauczycieli. Zabawa jest tym czynnikiem w terapii, która ma za zadanie pomóc w przezwyciężeniu napotykanych trudności, pobudzić radość, optymizm oraz wiarę we własne siły.
Bardzo serdecznie dziękują studentom uczniowie, rodzice i nauczyciele pracujący w Szkole Podstawowej nr 14 w Krośnie za wzorową realizację przedsięwzięcia i zapraszają do dalszej współpracy. Zapraszamy do obejrzenia najciekawszych projektów w galerii fotograficznej. Gratulujemy!!!