Treści kształcenia odnoszące się do poszczególnych kontynentów znajdują się w podstawie programowej klas I-III. W podręczniku wiele miejsca poświęca się krajom europejskim, w tym Hiszpanii. Spotkanie z uczniami przebiegało dwuetapowo. Najpierw przedstawiono kwestie geograficzne i podział państwa na prowincje. Omówiono faunę i florę, a następnie największe ośrodki kultury. Nie zapomniano o specyfice kuchni i kultury, w tym języka. Dzieci chętnie uczestniczyły w zajęciach, zadawały pytania i śpiewały hiszpańskie piosenki. Druga część spotkania dotyczyła języka hiszpańskiego. Mowa była o typowych imionach, bohaterach bajek i korridzie. Jak bardzo było ciekawie, jak ciekawe argumenty przytaczały dzieci świadczy wypowiedź jednej z uczennic, która stwierdziła, że "byk nie może sam zdecydować, czy chce wyjść na arenę ". Serdecznie pozdrawiamy uczniów klasy III i ich wychowawczynię. Gratulujemy im dojrzałości i krytycyzmu.