Zabawy, takie jak m. in. „szkatułka z bąbelkami”, „szufladki szumów”, „tuba szeptów”, „żelowe akwarium”, „wonne kubełki”, „strunowe pudełka”, „pajęczynowa sieć”, czy „fantazyjne rękawiczki” dla których przygotowano oryginalne środki dydaktyczne dla polisensorycznego uczenia się. wykorzystano wiele naturalnych produktów takich jak fasola, kukurydza, bułka tarta, laskę wanilii i rulon cynamonu. Tajemniczości dodawały piękne maski do zakrywania oczu dzieci uszyte na tę okazję przez studentkę Paulinę Paczosę. Zabawy służyły m.in. rozwijaniu słuchu fonematycznego, spostrzegawczości, koordynacji psychoruchowej, węchu, motoryce małej i dużej, ćwiczeniu narządów mowy, ale i wzbogacaniu mowy dziecka o nowe pojęcia poprzez rozmowę w małej grupie. Zabawy sensoryczne przeprowadzono ze szczególną troską o uczestnictwo każdego dziecka, toteż nie realizowano ich „równym frontem”. Każdy z pięciu oddziałów (3-latki „Biedronki”, 4-latki „Motylki”, 5-latki „Ufoludki”, 6-latki „Słoneczka” i „Wiewiórki” ) podzielono więc na małe grupy, by każdemu dziecku umożliwić pełną aktywność. Dzieci z zainteresowaniem uczestniczyły w nieznanych im dotąd zabawach sensorycznych, które nie były trywialne, ale tak dobrane, by sprawiały im trudność. Ów heurystyczny charakter zabaw zupełnie nie przeszkadzał dzieciom – wręcz odwrotnie: wzbudzało to tym większe zainteresowanie przedszkolaków. Należy zauważyć, że studentki pełniły rolę facylitatorów, ułatwiając uczenie się dzieci poprzez zabawę w myśl montessoriańskiej maksymy „pomóż mi, a zrobię to sam”. Dlatego też 3-latki z zaangażowaniem uczestniczyły w zajęciach aż przez 30 minut, a żadne z nich nie wyraziło dezaprobaty wobec udziału w zabawie, nawet te nieśmiałe. Natomiast 6-latki wyraziły niedosyt spędzonego wspólnie czasu a ponadto słusznie domagały się udziału we wszystkich zabawach, co oczywiście zostało dopełnione. Żegnając się z poszczególnymi oddziałami, zarówno dzieci, jak i ich nauczycielki wyraziły zadowolenie z przebiegu twórczych zabaw sensorycznych, zapewniając ich powtarzanie w kolejnych dniach. Na ręce nauczyciela akademickiego, mgr Małgorzaty Wójcik, przedszkolaki i nauczycielki wręczyły prezenty w postaci fantazyjnie ozdobionego talerza z papieru i samodzielnie wykonanego pięknego kwiatu z pamiątkową dedykacją. Należy pogratulować studentkom I roku Pedagogiki tak udanego spotkania z dziećmi, gdyż ujawniły one odpowiednie predyspozycje pedagogiczne takie jak otwartość, umiejętność komunikowania się z dziećmi, kreatywność a przede wszystkim zaangażowanie – pierwiastek twórczych pedagogów.