Studentki zorganizowały tematyczny „kącik” dla dzieci, w którym przy odbiorze przedszkolaka przez rodzica/ opiekuna, dorośli mogli wspólnie spędzić czas i kreatywnie rozwinąć zdolności swoich dzieci.
W pierwszym tygodniu prowadzonych zajęć, dzieci mogły zrobić dla siebie maski karnawałowe oraz walentynki z okazji święta zakochanych. Przedszkolaki miały do wykorzystania wiele materiałów, co wzbudziło ich zainteresowanie. Najbardziej podobały im się świecące cekiny oraz brokat, który później znajdował się nawet we włosach. W robienie masek karnawałowych zaangażowali się także niektórzy rodzice, dziadkowie oraz starsze rodzeństwo przedszkolaków. W środę 14 lutego, dzieci w „kąciku” mogły wykonać kartkę walentynkową dla ukochanej osoby. Z reguły walentynki wędrowały do mam lub tatusiów, ale i studentki dostały kilka walentynek. Dzieci były zachwycone pomysłem. Tak jak we wcześniejszych dniach królował brokat i wszystko co się błyszczało. Z pewnością każdy uzna, że takie własnoręcznie i z radością wykonane prezenty są najlepsze.
W drugim tygodniu, przedszkolaki po skończonych zajęciach, mogły skorzystać z kolejnych zajęć w „kąciku”. Dzieci, wykorzystując rolki po papierze toaletowym, papier kolorowy, cekiny, pompony, druciki kreatywne tworzyły zwierzątka, rakiety kosmiczne. Praca przestrzenna dawała jeszcze więcej radości naszym uczestnikom. Rodzice już chętniej przyprowadzali dzieci, lub za ich namową tak organizowali sobie czas, żeby chociaż na chwilę zajrzeć do „kącika” i wspólnie się bawić. Dla rodziców był to także czas na swobodną rozmowę i zabawę z dzieckiem. W kąciku rodzice mogli porozmawiać z innymi rodzicami, którzy w tym czasie czekali na swoje pociechy.
W trzecim tygodniu, studentki postawiły na zabawy ruchowe, zagadki, oraz gry planszowe. Dzieci mogły wspólnie zagrać z rówieśnikami, rodzicami i studentkami w gry, zbudować wspaniały zamek z piasku kinetycznego, złożyć origami – skaczące żabki. Przedszkolaki, pokonując „mini tor” do skakania, odgadywały zagadki, a w nagrodę mogły się poczęstować słodką galaretką. Ponadto, każde dziecko mogło sobie zabrać do domu wykonane prace, czy wydrukowane przez badaczki kolorowanki z postaciami ze współczesnych bajek.
Przedszkolaki przez tego typu zajęcia mogły rozwinąć swoje manualne i artystyczne zdolności. Większość dzieci było zainteresowane „kącikiem” i atrakcjami jakie przygotowały studentki. Nawet te nieśmiałe za namową rodziców lub badaczek, chętnie spróbowały swoich możliwości. A późniejsza pochwała, naklejka na koszulce czy cukierek jeszcze bardziej motywowały dzieci, które czuły się dumne ze swojej pracy i korzystały z zabawy. Każdy dzień stał się dla dzieci ciekawy. Po wyjściu z sali przedszkolnej z niecierpliwością wypatrywały studentek i dopytywały „co dziś będą robić?”, a wieści rozeszły się także do innych grup, gdzie większość dzieci po odebraniu przez rodzica, od razu prosiło o chwilę zabawy w „kąciku.”
Dla studentek całe wydarzenie okazało się ważnym doświadczeniem badawczym. Badaczki miały możliwość zaobserwować relacje jakie łączą rodziców, dziadków i dzieci, poznały zainteresowania przedszkolaków. Wnioski studentek są następujące:
Serdecznie gratulujemy!!!