start


Najczęściej oglądane

Newsy

W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi aktualnościami.

Artykuły

W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi aktualnościami.

Aktualności

Kolejna wizyta studentów I roku w Miejskim Przedszkolu Nr 10 w Jaśle

18-03-2018

Zainteresowanie najmłodszych, zgodnie z założeniami konstruktywizmu społecznego, wzbudzały nie tyle przygotowane środki dydaktyczne, ale przede wszystkim oryginalność zabaw, na którą wskazywały przedstawiane dzieciom niebanalne tematy, nieznany przebieg, odwoływanie się do wyobraźni dziecka i aktywność najmłodszych w małych grupach. Jedna z kategorii zabaw obejmowała komunikację interpersonalną z zabawami „Żyrafie łyżki”, „Emocje na talerzykach, „Emotikonowe humory”, „Zatłoczony autobus”, które to rozwijały mowę i myślenie dziecka w jego sferze najbliższego rozwoju, a więc ze wsparciem edukacyjnym osoby dorosłej (studenta) budującej rusztowanie (scaffolding). Heurystyczny, niebanalny charakter zabaw zupełnie nie stanowił przeszkody w uczeniu się dzieci, wręcz odwrotnie – zabawy te wyzwalały u nich emocje ułatwiające uczenie się, tworzyły okazje do komunikowania się, rozwijania wyobraźni i ciekawości poznawczej na najwyższym poziomie.  Zaprojektowano również zabawę z pograniczu komunikacji i sensoryki „Spotkanie z Radochą, Smutną, Odrazą i Wstrętną”, ponieważ do przedstawiania uczuć wykorzystano farby do malowania palcami. Twórcze zabawy, czyli „Zakręcone historie” i „Labirynt w oceanarium”, rozwijały sferę intelektualną albo koordynację psycho-ruchową przedszkolaków. Dzieci i ich nauczycielki oczekiwały również powtórzenia ubiegłorocznych zabaw sensorycznych, które w nowej odsłonie ujawniły się w „Hydrożelowym akwarium”, „Dybach wyobraźni”, „Tajemniczych marakasach”, „Makaronowej przygodzie morskiej”, „Zagadkowym akwarium”. Warto zauważyć, że studenci I roku tak przekształcali zabawy, by były odpowiednie dla 3- albo 4-, albo 5-, albo 6-latków. Zatem dzieci z każdej grupy wiekowej aktywnie i relatywnie długo uczestniczyły w zabawach, rozwijając koncentrację uwagi, wytrwałość, sensorykę i komunikację, Należy pogratulować studentom I roku Pedagogiki oraz ich opiekunowi tak udanego spotkania z dziećmi, gdyż ujawnili oni twórczą postawę, umiejętność komunikowania się z dziećmi oraz entuzjazm w przygotowaniu i wprowadzaniu twórczych zabaw dla przedszkolaków. 

 

lista aktualności
zporr
Zakupu oprogramowania dokonano w ramach projektu “Budowa szerokopasmowej regionalnej sieci internetowej w Krośnie i w powiecie krośnieńskim współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego"
bip
© 2010.All rights reserved. Realizacja: ideo,
Powered by CMS Edito