Panelowi III na temat Współczesne kategorie pedagogiczne. Konteksty teoretyczne i empiryczne przewodniczyła pani prof. nadzw. dr hab. Alicja Ungeheuer-Gołąb. Wystąpienia uczestników tegoż panelu poprzedziła prezentacja działalności Koła Naukowego Twórczych Pedagogów, działającego w Zakładzie Pedagogiki PWSZ w Krośnie pod opieką dr Małgorzaty Wójcik. Następnie studenci reprezentujący Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie, Uniwersytet Rzeszowski oraz Gospodarze, czyli PWSZ w Krośnie zaprezentowali interesujące doniesienia z badań empirycznych, przeglądy koncepcji teoretycznych oraz doniesienia parabadawcze. Zainicjowana przez panią prof. Alicję Ungeheuer-Gołąb dyskusja nad eksploracjami teoretyczno-empirycznymi studentów wywołała żywą dyskusję wskazując implikacje dla praktyki pedagogicznej.
Szanowna Komisja, kierując się ustalonymi kryteriami, wskazała do I nagrody Sabinę Ziębę i Agatę Zych, studentki II roku Pedagogiki społeczno-opiekuńczej z terapią pedagogiczną w PWSZ w Krośnie, reprezentujące Koło Naukowe Twórczych Pedagogów. Serdecznie gratulujemy im sukcesu, gdyż przedstawiły doniesienia z badań empirycznych na temat: Zjawisko korepetycji wśród uczniów krośnieńskich liceów ogólnokształcących. Należy dodać, że do sukcesu studentek przyczyniły się studentki III roku PSOzTP, które zgromadziły obszerny materiał badawczy. Dziękujemy również pani prof. Alicji Ungeheuer-Gołąb za tworzenie atmosfery naukowej i inicjowanie dyskursu pedagogicznego w toku obrad nad zaprezentowanymi projektami badawczymi.
Należy dodać, że również z sukcesem (II nagroda) uczestniczyła w konferencji Izabela Zajdel, nasza absolwentka a obecnie studentka UR, które przedstawiła teorię przywiązania J.Bowlby’ego.
Cieszymy się i gratulujemy studentkom i studentom wystąpień i zdobytych nagród.