W końcu przestrzeganie norm i zasad społecznych. O tych wszystkich istotnych kwestiach mogli usłyszeć, zobaczyć, czy też przeżyć poprzez ćwiczenia praktyczne - w dniu 17 maja br. podczas imprezy pt ,,Szkolny dzień profilaktyki” - uczniowie i nauczyciele Zespołu Szkół w Zręcinie oraz kilku innych zaproszonych szkół tj. z Chorkówki, Kobylan, Świerzowej Pol., oraz Żeglec. Obok osób - prelegentów, które reprezentowały m. in. . Poradnię Pedagogiczno Psychologiczną, Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, Miejską Policję, Kuratora Sądowego, Zespoły Szkół nr 2 i nr 4 (wszystkie instytucie z Krosna) - cenny wkład pracy w to, jakże ważne wydarzenie wnieśli studenci Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Stanisława Pigonia w Krośnie, którzy wykazali się znaczą pomocą przy prowadzeniu zajęć sportowo- ruchowych. Zespół studentek II roku Edukacji wczesnoszkolnej z wychowaniem przedszkolnym w składzie : Natalia Błaż, Dorota Cyparska, Barbara Dębiec, Agnieszka Kostka oraz Karolina Zdziarska poprowadził zajęcia przy muzyce, gry i zabawy dla uczniów klas 0 – I. Największym zainteresowaniem cieszył układ taneczny ,,Crazy Frog” oraz zabawy z chustą animacyjną, a na końcu zabawa uspokajająca ,,Ping – Pong”. Krótką prelekcję nt. szeroko pojętego zdrowia wygłosił pracownik Zakładu Pedagogiki dr Adam Przybysz, który m. in. nadmienił: ,, Patrząc na zdrowie człowieka - z pewnością poziom sprawności motorycznej odgrywa ważną rolę, jednak trzeba pamiętać także o tym, że bardzo istotne znaczenie ma stan sił duchowych i wolicjonalnych (sfera psychiczna) człowieka, gdyż one pozwalają mu pokonywać codzienne trudności, które wcześniej, czy później spotka na swojej drodze każdy z nas, także i wy uczniowie" . Niewątpliwie dla w/w studentek, które w przyszłości- jako nauczycielki przedszkola czy klas I -III mają być w środowisku, w którym przyjdzie im pracować- także promotorami zdrowego stylu życia, udział w tym profilaktycznym wydarzeniu był jak najbardziej cenny i porządny. Wszak wszyscy powinniśmy starać się pamiętać, że wiedza bez praktyki może być martwa, a tym samy mało przydatna, z kolei sama praktyka bez wiedzy może prowadzić do pracy mało skutecznej.