Dr Beata Zięba mówiła o tatuażach i ich symbolice, co spotkałao sie z żywym odbiorem słuchaczy. Mgr Małgorzata Wójcik przedstawiła intersujące techniki projekcyjne, wskazując na obszary zainteresowania pedagogiki jako nauki. Zaś mgr Magdalena Goleń przedstawiła obszary komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Zajęcia warsztatowe poprzedzone były wykładem Dyrektora Instytutu dr Władysława Chłopickiego, którego tematyka także dotyczyla procesu komunikacji, a podawane przykłady wywołały uznanie słuchczy.
Dr Beata Zięba od godz. 13.00 do 14.00 poprowadziła zajęcia warsztatowe dla uczniów II Liceum Ogólnokształcącego w Krośnie, poprzedzając je krótkim wykładem o charakterze profilaktycznym i edukacyjnym z cyklu „Wokół problemów socjalizacji i resocjalizacji”, który wprowadził w kolejną tematykę dotyczącą tak popularnego obecnie wśród młodych ludzi zdobienia ciała tatuażami i piercingiem. Tak więc podtemat „Mowa tatuaży. Jak rozpoznać drugie życie i falę w instytucjach?” był kolejnym etapem warsztatów z młodzieżą. Uczniowie mieli okazję dyskutować na temat pozytywnych i negatywnych stron zdobienia ciała tatuażem, zapoznać się z typowymi i najczęściej wykonywanymi tatuażami ozdobnymi, popularnymi wśród młodych ludzi, oraz z tatuażami wykonywanymi w środowisku więziennym i ich „mowie”. Dr Beata Zięba na koniec spotkania przedstawiła zagrożenia wynikające z mody na tatuowanie się (w szczególności dużych powierzchni ciała) i to zarówno w sferze zdrowotnej, jak i późniejszych problemach w relacjach społecznych, problemach na rynku pracy.
Warsztaty prowadzone przez dr B. Ziębę miały przede wszystkim usystematyzować pewną rozproszoną wiedzę Licealistów na temat mody na tatuaży, która dla niektórych osób mogą mieć walor estetyczny, aczkolwiek niosą za sobą wiele zagrożeń, o których należało młodzież poinformować.
W warsztacie na temat O mowie ciała, skojarzeniach i mechanizmie projekcji – czyli czego uczą się studenci pedagogiki? poprowadzonym przez mgr Małgorzatę Wójcik wzięli udział uczniowie II LO w Krośnie. Uczestnicy, w wyniku własnej aktywności, za pomocą zdań niedokończonych i rysunku projekcyjnego wyrazili własne skojarzenia na temat mowy ludzkiego ciała. Owe skojarzenia zostały poddane interpretacji w oparciu o przygotowane przez prowadzącą materiały oraz odniesienia do kontekstu kulturowego. Uczniowie przyznali, że takie zajęcia przyczyniły się do lepszego rozumienia, własnej i innych, mowy ciała. Na zakończenie samodzielnie celnie zdefiniowali pojęcie„mechanizm projekcji”, co wskazuje na ich zaangażowanie i jasność treści, będących tematem warsztatu.
Zaś uczniowie w ramach warsztatów z zakresu komunikacji werbalnej i niewerbalnej zostali zapoznani z głównymi barierami utrudniającymi efektowne komunikowanie się tj. osądzanie, decydowanie, uciekanie od cudzych problemów. Pod kierunkiem mgr Magdaleny Goleń uczniowie w parach przygotowywali krótkie scenki dramowe ilustrujące poszczególne bariery.
Kolejnym ciekawym zadaniem było ćwiczenie pt. Rysunek polegające na narysowaniu układu kwadratów według instrukcji podawanej przez jedną z uczestniczek kursu. Ćwiczenie związane było z komunikacją jednostronną i dwustronną.
Zabawa w "Głuchy telefon" uświadomiła uczestnikom kursu skąd wynikają zniekształcenia informacji przekazywanych przez kolejnych nadawców.
Uczestnicy warsztatów zostali zapoznanie przez studentki II PSO z TP z podstawowymi elementami języka migowego. Uczniowie aktywnie włączyli się naukę gestów języka migowego.
Elementem podsumowującym warsztaty były pisemne wypowiedzi uczestników na temat barier komunikacyjnych, z jakimi oni spotykają się, na co dzień.