start

Najczęściej oglądane

Newsy

W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi aktualnościami.

Artykuły

Aktualności koła

Wyprawa do Krakowa na spektakl "Idiota”

18-12-2013

10 grudnia studenci kierunków: Języka i Kultury Rosji, Języka Rosyjskiego dla Biznesu, Dwujęzykowych Studiów dla Tłumaczy udali się pod opieką mgr Doroty Łopuszańskej-Patrylak na wycieczkę do krakowskiego teatru Bagatela na spektakl pt. "Idiota”.

Mimo dużego mrozu wszyscy stawiliśmy  się punktualnie pod budynkiem Zespołu  Szkół nr 4 na ulicy Kisielewskiego w Krośnie, skąd odjechaliśmy do Krakowa. Już w busie panowało duże podekscytowanie przed nadchodzącym spektaklem. Dyskutowaliśmy  sporo na temat obsady, a szczególnie aktorów znanych nam ze „szklanego ekranu”, którzy występują w tym przedstawieniu. Na miejsce dojechaliśmy w godzinach popołudniowych i do rozpoczęcia spektaklu mieliśmy czas wolny. Większość studentów udała się zwiedzać miasto, jako pierwsze zobaczyliśmy Sukiennice, gdzie każdy z nas zaopatrzył się w pamiątki dla swoich bliskich. Następnie zobaczyliśmy Kościół Mariacki i Kościół św. Wojciecha.

Długo spacerowaliśmy także po krakowskim rynku, gdzie zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie pod pomnikiem Adama Mickiewicza. W mieście  dała  się już odczuć przedświąteczna gorączka, całe przystrojone jest lampkami i innymi ozdobami choinkowymi. Spotkaliśmy także Świętego Mikołaja, który zbierał datki dla biednych dzieci.

Każdy w miarę swoich możliwości wrzucił parę groszy do jego puszki aby pomóc mu w tym szczytnym celu. O godzinie 18:45 ponownie spotkaliśmy się w pełnym składzie w umówionym miejscu, gdzie dołączyła do nas dr Joanna Rybarczyk-Dyjewska. Spektakl zaczął się planowo, czyli o 19:15. Około 20:45 nastąpiła piętnastominutowa przerwa. A koniec spektaklu nastąpił godzinie 22. Bardzo długo oklaskiwaliśmy wspaniałe wystąpienie aktorów. Już mieliśmy zbierać się do wyjścia, gdy spotkała nas duża niespodzianka, a mianowicie zostaliśmy poproszeni o pozostanie na sali, gdzie dołączyła do nas obsada „Idioty” oczywiście w celu zrobienia zdjęcia.

Mgr Dorota Łopuszańska-Patrylak bardzo serdecznie podziękowała aktorom za wspaniałe przedstawienie i poświęcony dla  nam czas. Aktorzy okazali się bardzo miłymi  osobami, zażartowali sobie nawet, że za zrobione wcześniej zdjęcie  należy im się 50 zł. I tym  akcentem skończyła się nasza przygoda z teatrem Bagatela. Kraków opuściliśmy ok. 22:15 i po dwugodzinnej podróży wszyscy bezpiecznie dotarliśmy do Krosna skąd każdy udał się do swojego domu.

Wyjazd w całości  został zasponsorowany przez Koło Naukowe „Досуг”. Opiekunem Koła jest dr Leokadia Styrcz-Przebinda, która jak zawsze mocno zaangażowała się w sprawy studentów i pomogła w pozyskaniu środków na wyjazd. W imieniu wszystkich studentów: Большо́е спаси́бо!

Studentki II roku Języka i kultury Rosji

lista aktualności
zporr
Zakupu oprogramowania dokonano w ramach projektu “Budowa szerokopasmowej regionalnej sieci internetowej w Krośnie i w powiecie krośnieńskim współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego"