19 grudnia 2017 roku II rok Międzynarodowej Komunikacji Językowej oficjalnie zakończył zajęcia w ramach Global Understanding. Od października do grudnia studenci brali czynny i aktywny udział w spotkaniach z partnerami z Chile, Ameryki oraz – finalnie – Chin.
Wspólnie ze studentami z innych krajów wymienialiśmy się informacjami na temat życia studenckiego, rodzinnego, preferowanych sposobów spędzania wolnego czasu oraz panujących w naszych państwach obyczajów i tradycji. Podczas trzymiesięcznych spotkań nie baliśmy się poruszać tematów nieco bardziej kontrowersyjnych, takich jak światopogląd, życie religijne i kwestie sięgające etyki i moralności: eutanazja, homoseksualizm, życie po śmierci, aborcja czy in-vitro.
Prowadząca zajęcia mgr Katarzyna Dziemian zorganizowała, po cyklu zajęć, spotkanie ze studentami Międzynarodowej Komunikacji Językowej, aby omówić i wymienić się własnymi spostrzeżeniami. Padły pytania na temat zarówno najciekawszych, jak i najtrudniejszych zagadnień.
Studenci zgodnie stwierdzili, że najtrudniejszym tematem była kwestia religii i światopoglądu. A jakie zagadnienie było najciekawsze? – Możliwość poznania kultury i tradycji w krajach tak odległych od Polski oraz życie studenckie na różnych krańcach świata.
Zebrani zaznaczyli, że możliwość współpracy z grupą amerykańską – native speakerami – była najbardziej interesująca. Dla niektórych studentów międzynarodowej komunikacji językowej była to pierwsza w życiu taka sposobność, ale z pewnością nie ostatnia.
Niejednokrotnie jednak – podczas współpracy ze wszystkimi grupami – dużym problemem okazywała się praca nad prezentacjami, które były uwieńczeniem zajęć z poszczególnymi państwami. Wszystko to za sprawą stref czasowych. Studenci najwięcej kłopotów mieli z komunikowaniem się ze studentami z Chin, ponieważ dzieli nas aż siedem godzin.
Cały kierunek II roku międzynarodowej komunikacji językowej przyznaje, że zajęcia w ramach Global Understanding pozwoliły lepiej przyswoić wiedzę na temat innych państw, polepszyć umiejętności językowe, inaczej patrzeć na świat i zdobyć nowe doświadczenia.
Weronika Gądek, Gabriela Polak
Międzynarodowa Komunikacja Językowa, II rok