W dniu 23 listopada 2018 r. na kierunku Zarządzanie odbył się cykl wydarzeń organizowanych już po raz piąty w ramach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości - międzynarodowej kampanii, która promuje świadomy rozwój, aktywną postawę wobec życia i podejmowanie biznesowych inicjatyw. Jest to również okazja do podkreślenia roli innowatorów, przedsiębiorców, którzy tworząc firmy przyczyniają się do wzrostu gospodarczego i poprawy jakości życia. W inicjatywy te włącza się ludzi młodych, którzy są źródłem nowych idei i motorem zmian na lepsze.
W tym roku gościliśmy ponad stuosobową grupę uczniów z: Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 5 w Krośnie, Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Brzostku, Liceum Ogólnokształcącego w Rymanowie oraz Zespołu Szkół im. Armii Krajowej w Jedliczu wraz z nauczycielami, członków Koła Naukowego Organizacji i Zarządzania, członków Studenckiego Koła Naukowego ROTOR oraz studentów IV roku kierunku Towaroznawstwo, którzy wzięli udział w spotkaniu z przedsiębiorcą.
Mury naszej Uczelni odwiedziła Pani Elżbieta Klimko - współwłaścicielka przedsiębiorstwa EMANO s.c, rodowita krośnianka i absolwentka kierunku Zarządzanie i Marketing na Politechnice Rzeszowskiej, wyróżniona w tegorocznej edycji Podkarpackiej Nagrody Gospodarczej dla najbardziej dynamicznie rozwijających się firm. EMANO s.c działa w branży trade marketingu i jest wiodącym projektantem i producentem materiałów POS (point of sale) obejmujących przede wszystkim stojaki, regały i ekspozytory reklamowe. Po pięciu latach funkcjonowania na rynku firma z powodzeniem rozwija działalność również na rynku europejskim. W pierwszej części spotkania nasz Gość wygłosił wykład na temat współczesnych tendencji w trade marketingu oraz przybliżył specyfikę działalności swojej firmy i branży. W drugiej części spotkania mieliśmy okazję do zadawania pytań, które dotyczyły m.in.: początków firmy, opinii naszego Gościa na temat znaczenia poszczególnych cech przedsiębiorczych, problemów w prowadzeniu działalności i barier rozwojowych firmy, sposobów radzenia sobie z konkurencją, cech poszukiwanych przez pracodawców u pracowników oraz kluczowych czynników sukcesu w branży trade marketingu. Podsumowując spotkanie, p. Elżbieta Klimko sformułowała również wskazówki dla początkujących przedsiębiorców i potwierdziła, że mając możliwość ponownego wyboru swojej ścieżki zawodowej, wybrałaby tak samo.
Po spotkaniu uczniowie szkół ponadgimnazjalnych wzięli udział w trzech warsztatach do wyboru:
1) „Wprowadzenie do programu Open Project” - prowadząca dr Liliana Mierzwińska.
W trakcie zajęć uczniowie poznali podstawowe pojęcia i narzędzia z zakresu zarządzania projektami. Na przykładzie konkretnego projektu zapoznali się oni z przykładowymi funkcjami programu Open Project, pozwalającymi m.in. na: stworzenie struktury podziału pracy, określenie kamieni milowych i typów relacji między zadaniami oraz ścieżki krytycznej, jak również na zdefiniowanie zasobów i przypisanie ich do zadań.
2) „Budowanie wizerunku. Wystąpienia publiczne i prezentacje” - prowadząca dr Anna Słowik.
Celem zajęć opartych przede wszystkim na ćwiczeniach praktycznych w grupie była poprawa zdolności przemawiania m.in. do pracowników firmy i partnerów biznesowych. Dotyczyły one skutecznej komunikacji w wystąpieniach publicznych w zakresie werbalnym i niewerbalnym, jak również efektywnego projektowania wystąpień publicznych.
3) „Inwentyka – czyli kreatywność w biznesie i na co dzień” – prowadząca dr Beata Ujda-Dyńka.
Celem warsztatów było wskazanie skutecznych technik pobudzania zdolności i możliwości twórczych; pokonywania schematów w myśleniu, rozwijania giętkości i oryginalności myślenia oraz uświadamianie uczestnikom ich potencjału twórczego i zachęcenie do poszukiwania oryginalnych rozwiązań w życiu codziennym.
Dziękujemy wszystkim za przybycie. Do zobaczenia za rok.
dr Liliana Mierzwińska