start

Aktualności

Dlaczego Filologia polska?

16-09-2013

 

 
 
Dlaczego Filologia polska?
 
 
Czas to pieniądz – głosi porzekadło oddające dobrze zasadę rządzącą pracą przy taśmie montażowej. Tam właśnie od tempa wykonywania mechanicznych czynności zależy wydajność, a więc i rentowność produkcji. Dziś jednak nawet w przemyśle ciężkim monotonną pracę robotnika zastępuje wysoce rozwinięta technologia, ale i jej zastosowanie nie gwarantuje rynkowego sukcesu. Ten zależy także od umiejętności dotarcia do potencjalnych klientów, inwestorów, udziałowców. Dziś informacja to pieniądz.
 
Z drugiej strony często odnosimy wrażenie, że świat zmienia się z zawrotną prędkością, przez co staje się gąszczem tekstów i informacji, słów i obrazów. Liczy się więc także umiejętność przekazywania informacji, która wyrasta na jeden z kluczowych problemów nowoczesnego społeczeństwa. Można by rzec, że skuteczna komunikacja to pieniądz. I nie chodzi tu o dziennikarzy, dotychczasowych twórców przekazów, lecz o całe sztaby ludzi, bez których produkt nie może zaistnieć na rynku, newsletter na stronie instytucji a polityk w mediach. Począwszy od gazetki reklamowej supermarketu dostarczanej do skrzynki na listy, poprzez witrynę internetową lokalnego kina, aż po rzecznika prasowego rządu – wszędzie potrzeba umiejętnie przygotować tekst i trafić z nim do odbiorcy. Potrzebni są ludzie, którzy sprawią, że niejasny, nieprzekonujący tekst staje się świetnym narzędziem reklamy, promocji, daje szansę rozwoju i otwiera nowe możliwości.
 
Do tej pory jednak potrzebę tę zaspokajało kilku specjalistów: pracownik agencji reklamowej pisał tekst, zaś informatyk dbał o techniczną stronę jego istnienia w internecie, a w sumie żaden z nich nie był fachowcem w temacie, na który przyszło mu przekazywać informację. Rozwiązaniem tego problemu są studia w krośnieńskiej PWSZ im. Stanisława Pigonia na kierunku edytorstwo i komunikacja społeczna. W ciągu trzech lat studenci poznają nowoczesne technologie i świat nowych mediów, zdobywają poszukiwane kompetencje językowe oraz umiejętności w zakresie programów informatycznych, uczą się technik negocjacji, budowania wizerunku firmy. Program studiów nastawiony jest na zdobywanie pożytecznych umiejętności, zaś dzięki praktykom zawodowym studenci mają możliwość przekonania się, jak wygląda praca w wydawnictwie, w portalu internetowym, w redakcji czasopisma czy stacji radiowej.
 
Zajęcia prowadzą doskonali specjaliści, w tym również wykładowcy Uniwersytetu Jagiellońskiego, ale także praktycy, redaktorzy, specjaliści z zakresu składu komputerowego tekstu, promocji, informatyki.
 
Jeśli chcecie nauczyć się, jak zredagować i przygotować do druku książkę, czy materiały promocyjne, jak opracować publikację elektroniczną, jak analizować teksty, jak kreować wizerunek firmy, jak prowadzić negocjacje, budować kompetencje komunikacyjne, gromadzić i przetwarzać informacje – zapraszamy na studia w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Krośnie.
 
 
(WG)

 

 

lista aktualności
zporr
Zakupu oprogramowania dokonano w ramach projektu “Budowa szerokopasmowej regionalnej sieci internetowej w Krośnie i w powiecie krośnieńskim współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego"
bip
© 2010.All rights reserved. Realizacja: ideo,
Powered by CMS Edito